شرکت خدمات و پشتیبانی توسعه تعاون از سال 1397 عملیات وصول مطالبات را با به کارگیری و استفاده از نیروهای مجرب بانکی و نیروهای جوان و با استعداد آغاز کرده است و امروز با تکیه بر تجربه چند ساله خود و وصول بیش از 1300 میلیارد ریال مطالبات معوق و تسریع در بررسی پروندههای حقوقی، آمادگی ارائه خدمات تخصصی به مشتریان خود در سرتاسر کشور را دارد.
با توجه به مفاد قرارداد منعقده برون سپاری وصول مطالبات که با تأیید بانک مرکزی و مدیریت محترم امور حقوقی بانک انجام می گیرد، فرآیند وصول مطالبات در این معاونت (تماماً تحت کارتابل رسمی بانک توسعه تعاون و با لحاظ محرمانگی مکاتبات) به دو قسم از جمله پیگیری و وصول آن قسمت از مطالبات بانک اعم از معوق و مشکوک الوصول که به شرکت ارجاع می گردد، از طریق شناسایی مدیونین اعم از متعهد اصلی، راهن، ضامنین و ظهرنویسان و مذاکره با آنان به منظور وصول مسالمت آمیز مطالبات بدون اقدام قانونی؛ همچنین شناسایی اموال مدیونین و ضامنین در پرونده هایی که منجر به صدور رأی قطعی شده و قابلیت توقیف و مزایده دارند و جزء مستثنیات دین نمی باشد و از طریق بانک به شرکت واگذار می گردد انجام می شود.