شرکـــــت خدمـــــات و پشتیــــبانی توسعه تعاون با عنایت به تکالیف مجمع عمومی شرکت و سیاستهای تدوین شده و همچنین مصوبات هیات مدیره محترم بانک در خصوص کاهش مطالبات معوق و مشکوک الوصول شعب بانک، اقدامات پیگیری و وصول مطالبات بانک به این شرکت واگذار گردید لذا از تیر ماه 1397 با اخذ مجوز های مربوطه از مدیریت محترم امور حقوقی، اقدام به عقد قراردادهایی بطور مستقل و با موضوع یکسان (برون سپاری وصول مطالبات غیرجاری در سرفصلهای معوق و مشکوک الوصول ) با مدیریت شعب استان های سراسر کشور نمود.
بر همین اساس جهت تقویت و تکمیل کادر بخش پیگیری و وصول مطالبات معوق و تسریع در بررسی پرونده های حقوقی، با بکار گیری و استفاده از نیروهای مجرب بانکی در کنار آنها نیروهای جوان و تحصیلکرده شروع به پیگیری و مذاکرات تلفنی با مدیونین نمود.
با توجه به مفاد قرارداد منعقده برون سپاری وصول مطالبات که با تأیید بانک مرکزی و مدیریت محترم امور حقوقی بانک انجام می گیرد، فرآیند وصول مطالبات در این معاونت (تماماً تحت کارتابل رسمی بانک توسعه تعاون و با لحاظ محرمانگی مکاتبات) به دو قسم از جمله پیگیری و وصول آن قسمت از مطالبات بانک اعم از معوق و مشکوک الوصول که به شرکت ارجاع می گردد، از طریق شناسایی مدیونین اعم از متعهد اصلی، راهن، ضامنین و ظهرنویسان و مذاکره با آنان به منظور وصول مسالمت آمیز مطالبات بدون اقدام قانونی؛ همچنین شناسایی اموال مدیونین و ضامنین در پرونده هایی که منجر به صدور رأی قطعی شده و قابلیت توقیف و مزایده دارند و جزء مستثنیات دین نمی باشد و از طریق بانک به شرکت واگذار می گردد انجام می شود.